Юзабіліті сайту і як його поліпшити

  1. Адаптивність сайту
  2. Кросбраузерності верстка
  3. Структуру сайту
  4. Навігація і пошук по сайту
  5. Якісний контент
  6. Стиль сайту
  7. Сторінки мови
  8. Клієнтська підтримка
  9. Контакти компанії
  10. 404 сторінка

Поняття юзабіліті говорить про зручність використання чого-небудь, в даному випадку мова йде про простоту, зручність і комфорт роботи з сайтом. Багато в чому то на скільки веб-ресурс зручний і зрозумілий у використанні, впливає на його популярність у аудиторії, а також на його просування в інтернеті. На цю тему вже багато сказано і написано, проте кожен з нас часто стикається з тим, що сайти на які ми заходимо, некоректно працюють, довго завантажуються, містять застарілу інформацію, а також безліч дратівливих незручних форм і елементів.

Щоб підвищити юзабіліті веб-ресурсу, потрібно зробити його максимально простим, зрозумілим і зручним для аудиторії. Багато що залежить від особистого сприйняття і звичок конкретного користувача, але є загальні принципи юзабіліті, які працюють незалежно від специфіки сайту і приватних уподобань користувачів.

Давайте крок за кроком розглянемо все, що важливо врахувати, щоб ваш веб-ресурс був максимально зручним та привабливим для ваших клієнтів.

Прості кроки для підвищення юзабіліті сайту

Коректне функціонування сайту і швидкість завантаження сторінок. Подбайте про те, щоб всі переходи працювали коректно, а сторінки, ілюстрації та відео завантажувалися швидко і без помилок.

Адаптивність сайту

На сьогоднішній день все більше набирає популярності використання мобільних пристроїв, тому дуже важливо, щоб ваша аудиторія могла з однаковим зручністю користуватися веб-ресурсом на стаціонарному ПК, ноутбуку, телефоні та планшеті.

Кросбраузерності верстка

Ваша аудиторія користується різними браузерами і різними гаджетами з різним дозволом, тому дуже важливо, щоб ваш сайт нормально відображатися в будь-якому з варіантів.

Структуру сайту

Багаторівневий сайт з глибокої вкладеністю сторінок не зручний для користувачів. Перелинковки заводящие в тупики теж не додадуть популярності вашого веб-ресурсу, тому добре продумайте структуру сайту і не ускладнюйте надмірно, все повинно бути інтуїтивно зрозуміло і логічно.

Навігація і пошук по сайту

Зайшовши на ваш сайт клієнт повинен легко зорієнтуватися і відразу зрозуміти де знаходиться та чи інша інформація. Меню, контакти і пошук повинні бути доступні з будь-якої сторінки і розташовуватися завжди в одному місці. Внутрішня перелінковка повинна бути продумана грамотно і не заводити в тупики. На кожній сторінці повинні бути по кілька посилань, що ведуть на інші розділи, а також можливість повернутися на попередній рівень. Користувач повинен легко і безпомилково визначати яка кнопка куди його приведе, тому формулюйте заголовки чітко і лаконічно.

Якісний контент

Все що Ви розміщуєте на своєму сайті повинно бути корисним, інформативним, унікальним, а також доступним для розуміння користувачів. Якщо контент на вашому сайті буде цінним для аудиторії їм обов'язково будуть ділитися в соціальних мережах, залишати позитивні відгуки і багаторазово повертатися за новою інформацією.

Актуальність контенту. Завжди стежте, щоб на вашому сайті була представлена реальна і актуальна інформація. Якщо змінюються адреса офісу та контактні телефони, завершується дія акційних пропозицій, закінчується товар на складі компанії або відбуваються якісь зміни в роботі з клієнтами, не забувайте своєчасно актуалізувати цю інформацію на сайті.

Стиль сайту

Інтерфейс веб-ресурсу повинен бути зроблений в одному стилі. Шапка, підвал, меню повинні бути однаковими на всіх сторінках, а текст не повинен зливатися в єдине полотно. Розбивка контенту на блоки дуже спрощує розуміння.

Не захаращуйте сторінки різними елементами, але і не залишайте багато пустого простору між блоками. Переконайтеся, що блоки розташовані приблизно на одному рівні по відношенню один до одного, що не з'їжджають і не вилазять за рамки. Кнопки зробіть оптимального розміру, а від анімації краще відмовитися.

Також вибираючи дизайн для вашого веб-ресурсу дотримуйтеся його тематики. У прагненні зробити ваш сайт оригінальним не перестарайтеся з креативом. Клієнт може не оцінити темні агресивні тони на сайті дитячого одягу або квіткову тематику на сайті сигарного будинку. У нас у всіх спрацьовує асоціативне сприйняття, тому сторінка повинна бути оформлена так, щоб користувачі визначали тематику сайту з перших секунд його відвідування.

Форми для реєстрації та оформлення замовлення. Спростіть по максимуму все форми для заповнення, які є у Вас на сайті, якщо потенційному клієнтові доведеться довго заповнювати анкетні дані він може вирішити, що йому простіше зробити замовлення у конкурентів і покинути ваш веб-ресурс.

Вспливаючі вікна. Перевірте, щоб всі вікна, які автоматично спливають на вашому сайті закривалися з першого разу і відвідувачам сайту не було потрібно закривати їх багаторазово.

Автоматичний запуск відео і звукових ефектів. Не створюйте ролики і музичні супроводу які запускаються автоматично відразу ж після завантаження сторінки сайту. На ваш сайт може зайти людина, яка знаходиться в громадському місці і почувши несподівані і несвоєчасні звуки може поспішити покинути ваш веб-ресурс.

Кнопка «Вгору». Обов'язково зробіть на своєму сайті кнопку переходу вгору сторінки, щоб клієнтам не доводилося довго скролить.

Фавікон. Зробіть цю маленьку іконку сайту запам'ятовується, це сприятиме впізнаваності сайту і його просування, а також буде допомагати користувачам орієнтуватися в закладках сторінок з якими він працює.

Сторінки мови

Якщо у Вас багатомовний сайт реалізуйте перемикання між мовами таким чином, щоб не перенаправляти відвідувача кожен раз на головну сторінку сайту, сторінка повинна просто перезавантажуватися в тому ж вікні.

Клієнтська підтримка

Подбайте про те, щоб клієнт мав можливість швидко отримати якісну консультацію у менеджерів, іноді саме відсутність розуміння деталей, не дає клієнтові прийняти остаточне рішення. На сайті можуть працювати віджіти зворотного зв'язку і онлайн чати, а додатково буде корисний список поширених запитань з розгорнутими відповідями.

Сортування і застосування фільтрів. Для інтернет-магазинів важливо реалізувати сортування по товарах, наприклад товари які запитують частіше, краще видавати першими, за ними менш популярні товари, а в самому кінці списку, ті товари, які відсутні на складі. Також дуже зручно для клієнтів, якщо на сайті є можливість встановити фільтри на свій вибір і отримати у видачі тільки те що дійсно підходить.

Контакти компанії

Розміщуйте контактну інформацію в шапці і в підвалі сайту, не влаштовуйте квест «в пошуках телефонного номера» на вашому веб-ресурсі.

404 сторінка

Не забувайте оформляти 404 сторінку, зробіть її цікавою, оригінальною, а може бути навіть з гумором. Якщо в силу якихось збоїв в роботі сайту користувачеві буде видаватися 404 сторінка, вона не буде дратувати його, а може бути клієнт навіть поділитися такою сторінкою з друзями.

Підсумок

Все вищесказане сильно впливає на те, затримається чи клієнт на вашому сайті, чи повернеться знову і звичайно ж буде він його радити своїм друзям і знайомим. Навіть якщо Вам не вдасться продумати все до дрібниць на самому старті, збирайте відгуки від клієнтів, усувайте ті недоліки, про які вони пишуть якщо вони обгрунтовані. Так само не лийте води, зараз ні у кого немає часу читати сторінки тексту в пошуку крупинок потрібної інформації, або знайти те що шукали а потім зрозуміти, що інформація піврічної давності і вже не актуальна. Кращий показник того, що юзабіліті веб-ресурсу на високому рівні – це збільшення часу, який користувачі проводять на сайті, і кількість сторінок, які переглядають за один сеанс. Зручні в користуванні сайти легше просувати і вони швидше піднімаються до перших позицій пошукових систем.

Подбайте про зручність клієнтів і вони це точно оцінять, адже саме для цього Ви створювали свій проект!


Ми пропонуємо найкращий віртуальний хостинг для сайтів на Joomla, Wordpress та інших популярних CMS з підтримкою PHP, Perl, MySQL.

Просто виберіть домен , замовте хостинг і встановіть CMS в один клік.

Вибирайте пакет послуг, який максимально відповідає потребам вашого проекту: SSD хостинг від 1$, VPS на SSDвід 12$, Cloud (хмарний) хостинг від 3$, Хмарний VPS від 6$. Виділений сервер або dedicated server.

Наша технічна підтримка , Працює в режимі 24/7/365 і Ви завжди зможете отримати кваліфіковану допомогу, якщо виникнуть питання.