Що таке СПАМ і як з ним боротися?

Спам – це небажані комерційні листи, які використовуються для залучення до процесу маркетингу власників адрес електронної пошти. Це масові розсилки, які надсилаються одержувачам електронною поштою та є надзвичайно прибутковими для відправника, оскільки до великої аудиторії можна звернутися з невеликими технічними та фінансовими витратами.

Звідки взялося слово "спам"?

spam

 

"Спам" спочатку був продуктом Hormel Foods Corporation, США. Так називалася консерва зі свинини та шинки зі спеціями. Це абревіатура, що складається з початкових літер слів "пряна свинина та шинка".

Так що це продукт з харчової промисловості, який не був пов'язаний із комп'ютерами та Інтернетом. Тільки завдяки англійській комічній групі Monty Python, відомій своїм незвичайним гумором, спам став синонімом масової електронної пошти.

Через їх постійне повторення жарти – і одного й того ж слова «спам» за короткий час – користувачі каналів Usenet/News (Велика Британія) прийняли його у свій лексикон. Масове поширення статті в новинах також стало називатися спам. Звідти термін пізніше перейшов і до інших інтернет-ЗМІ.

Тепер під спамом ми завжди маємо на увазі масове поширення того самого. Інтернет-користувачі найчастіше вживають це слово, пов'язуючи його з відправленням чи отриманням феноменальних обсягів електронної пошти чи повідомлень у соцмережах.

Види спаму

Спам рекламує певний асортимент товарів та послуг по всьому світу, незалежно від мови та регіону. Крім того, вміст спаму змінюється в залежності від сезону, так що, наприклад, автомобільні обігрівачі пропонуються взимку, а кондиціонери влітку.

Головними різновидами спаму є:

  • Спам розсилки на е-мейл.

  • Спам-пости у соціальних мережах.

  • Спам-розсилки за допомогою смс.

  • Спам-повідомлення у месенджерах.

Також в області е-мейл проводиться різниця між небажаними масовими електронними листами, небажаними комерційними електронними листами та побічним спамом.

За формою спам поділяють на 4 категорії:

  • Реклама.

  • Неправдиві (фейкові) повідомлення.

  • Фішинг.

  • Шкідливе ПЗ.

Спамери постійно розширюють свої пропозиції та завжди шукають нові способи залучення недбалих клієнтів. В результаті список категорій спаму продовжує зростати. Частка «нових» категорій у спам-трафіку величезна, але за уважному розгляді категорій спостерігаються певні тенденції, особливо у найпоширеніших типах спаму.

За статистикою, від 60 до 70% всіх спам-розсилок потрапляють у такі області:

  • Контент для дорослих

  • Здоров'я.

  • IT.

  • Особисті фінанси.

  • Освіта та навчання

Існують різні типи спам-листів - від нешкідливих до кримінальних, але всі вони мають спільне те, що користувач отримує їх незапитаними. Багато спам-повідомлень спрямовані на те, щоб продати користувачеві певний товар чи послугу, про яку він не просив. Так звані фішингові електронні листи призначені для отримання конфіденційних даних від користувача.

Електронні листи з рекламною метою, які клієнт отримує від продавця після покупки товару, зазвичай не вважаються спамом.

Безпечний спам

not-spam

 

До безпечного спаму можна віднести рекламу та фейкові повідомлення. Зазвичай вони несуть лише інформаційне навантаження для користувача, яке він може взяти до уваги – або залишити як є.

У цьому випадку людина лише дізнається якусь річ, наприклад, їй пропонують купити товар або повідомляють сумнівні дані.

Безпечний спам є звичайним листом з текстом або графікою і не містить прихованих скриптів або ділянок коду.

Небезпечний спам

До небезпечного спаму відносяться такі види, як фішинг та розсилання шкідливого ПЗ.

За допомогою фішингу спамери отримують індивідуальні дані користувача - найчастіше йдеться про банківські реквізити або реквізити кредитної картки. Наприклад, шахрайські електронні листи пропонують користувачам прибутковий бізнес, де вони можуть заробити багато грошей. Однак для цього слід перейти на певний сайт та ввести особисту інформацію та реквізити.

Листи з вірусами запускають виконуваний код під час відкриття або переходу за вказаними посиланнями. У цьому випадку на комп'ютер користувача завантажується вірусна програма, хробака або трояна.

Як боротися із поштовим спамом?

Найпоширеніший захід захисту від спаму - це використання методів фільтрації. Деякі поштові програми вже мають вбудовані спам-фільтри. Це програмне забезпечення рекомендується використовувати і на ваших мережевих ресурсах, наприклад, у сайтах, інтернет-магазинах або блогах.

Мета полягає в тому, щоб фільтр розпізнавав небажане розсилання та поміщав її у спеціальне сховище. Проблема з таким забезпеченням полягає в тому, що воно не обов'язково розпізнає кожне спам-повідомлення або оголошує та сортують листи, які не є спамом. Цієї неправильної класифікації можна уникнути лише за допомогою добре налаштованого та налаштованого фільтра.

На жаль, технічно не можна запобігти тому, що адреса електронної пошти (і, отже, також ваша власна) використовується не за призначенням для листів, яке виходить не від вас. Частково тут може допомогти лише використання цифрових підписів електронною поштою.

Що таке фішинг?

Фішинг

 

Фішинг - це особливий та небезпечний вид спаму. Зловмисник намагається використовувати підроблену адресу електронної пошти для отримання даних для певної служби. Викрадач даних надає інтерфейс довіреної організації, на яку ви прямуєте за посиланням у фішинговій електронній пошті, де робиться спроба витягти ім'я користувача та пароль.

Користувачі мимоволі передають свої банківські реквізити злочинцям, які потім очищають свої банківські рахунки. Деякі фішингові листи також встановлюють на комп'ютер користувача вірусне програмне забезпечення, яке потім виявляє конфіденційні дані без його повідомлення.

Злом сайту через спам листа

Зламування веб-сайтів все частіше відбувається злочинцями, які хочуть поширювати нелегальний контент, не залишаючи слідів.

Вам слід пам'ятати, що розсилка буде відбуватися після зламування ресурсу та завантаження на нього коду хакера. Це також може статися через компрометацію онлайн-доступів, наявність «дірок» у плагінах або багах у налаштуванні вашого поштового сервера.

Ще одна небезпека злому ресурсу зламаних сайтів – це додавання фішингового контенту. І тут створюється інтерфейс, замаскований під сторінку авторизації до кабінету банку, на поштову службу чи щось подібне.

Хакери виконують злом веб-сторінок, впроваджуючи код у вразливі веб-програми, щоб обдурити користувачів і перенаправити їх на фішингові сайти, які потім використовуються для отримання відомостей про банківські рахунки.

Подібна кібератака, спрямована в основному проти банків та сервісів онлайн-платежів, може бути результатом впровадження SQL-коду, міжсайтового скриптингу або іншого методу злому.

Підсумок

Пам'ятайте - за жодних обставин не слід відкривати посилання та файли з підозрілими листами. За невідомими відправниками та надто привабливими пропозиціями часто криється саме спам.

Однак якщо трапиться так, що шкідливий контент був відкритий, лише антивірусна програма зможе захистити комп'ютер. Не забувайте регулярно оновлювати операційну систему, щоб закрити пробіли в безпеці та виконуйте резервне копіювання найважливіших даних комп'ютера на іншому носії.

 

 

Реєструйте домен та замовляйте хостинг у компанії «Хостинг Україна».

Ми надаємо якісний і не дорогий хостинг SSD від 1$, VPS на SSD від 12$, Cloud (хмарний) хостинг від 3$, Хмарний VPS від 6$. Виділений сервер або dedicated server.

Наша цілодобова технічна підтримка допоможе Вам вирішити будь-які питання.

Ми дбаємо про наших клієнтів у режимі 24/7/365.